Friday 1 August 2014

HUJAN

Beberapa kali aku terjaga disebabkan panas yg luar biasa mlm ni... ternyata kipas yg dari td menjalankn kerjanya dengan kelajuan maksimum tidak mampu menbantu aku... tekak terasa kering...dahaga ... tiba2 otak berputar memainkan kisah2 seram, menyebabkn tubuh tak mampu kemana... haus.. di sudut katil, aku terdengar batuk emak di biliknya... aku doa, moga2 emak pergi kedapur minum air... 5 minit pertama emak masih disitu... 5 minit kemudiannya aku terdengar pintu bilik air disuak, tanda ada org memasukinya.. aku tunggu lagi... selepas pintu bilik air td dibuka kembali, cepat2 aku keluar dari bilik... nasib saja tekaan ku tepat, yg emaklah di bilik air, dan akan singgah didapur untuk minum air... lega.. aku buka peti ais, and ambil sebotol air sejuk then minum dua gelas.. mak persoalkan, apa yg aku makan sampai panas begitu? aku tak makan apa2... kemudian aku masuk kebilik semula dengan air sejuk yg berbaki...  seminit selepas aku baring, aku terdengar renyai2 hujan jatuh dibumbung rumah, dan sekarang aku tahu sebab aku panas begini... hujan mahu turun... aku capai handphone dan tulis cerita ni... hujan makin lebat nampaknya... alhamdulillah... time to lelapkan mata semula... selamat malam dunia... sampai ketemu esok ya ^^ 



S   
E
L
A
M
A
T  


H
A
R



L
A
H
I
R


Z
U
R
H
I
D
A
Y
A
H


T
U
K
I
M
I



No comments:

Post a Comment